Robotul construit va fi programat cu ajutorul programului LEGO MINDSTORMS Education EV3 pe parcursul întregului curs. Se vor folosi, pentru început blocurile din trei categorii: ACTION BLOCKS (culoare verde), FLOW BLOCKS (culoare oranj) și SENSOR BLOCKS (culoare galbenă).
Instruirile în domeniul roboticii continuă cu mișcări, imagini și sunete cu ajutorul programării. Activitatea se va desfășura la bibliotecă în cadrul serviciului „Robotica la bibliotecă”
Instruirile în domeniul roboticii ajută copiii să descopere elementele de știință și tehnologie în mod distractiv și practic, dar în același timp să își dezvolte creativitatea și imaginația.
În cadrul trainingului copiii vor învăța să editeze povestea cu ajutorul programului Movie Maker: vor asambla fotografiile, vocea și muzica, folosind și efecte speciale.
Serviciul „Școala de coding” este destinat pentru toți doritorii de a a-și dezvolta competențele digitale prin aplicații educaționale și distractive în formă de jocuri.
Copiii învăța să-și creeze propria poveste inspirată din realitate și apoi o transpun în format digital.
Copiii vor finisa construcția robotului Educator Vehicle și vor fi informați despre programarea roboțeilor.
Copiii vor învăța programul de creare şi editare video – Windows Live Movie Maker: capturarea și prelucrarea pozelor, înregistrări audio; însuşirea tehnicii de realizare a poveştii digitale.
Un serviciu perfect pentru a învăța programarea, iar metoda de învățare este una activă, prin practică constantă.
Participanții își vor dezvolta competențele digitale prin aplicații educaționale și distractive în formă de jocuri. Este un mod ușor și eficient de a învăța bazele programării cu ajutorul aplicațiilor și tutorialelor interactive.